====== Piotr Burnos ====== ==== Zaproszenie na obronę pracy doktorskiej ==== ^ **DZIEKAN i RADA WYDZIAŁU** \\ **ELEKTROTECHNIKI, AUTOMATYKI, INFORMATYKI i ELEKTRONIKI** \\ **AKADEMII GÓRNICZO-HUTNICZEJ im. ST. STASZICA W KRAKOWIE** ^ | zapraszają na \\ publiczą dyskusję nad rozprawą doktorską \\ \\ //mgr inż. Piotra Burnosa// \\ | | ** Autokalibracja systemów ważących pojazdy samochodowe w ruchu oraz analiza i korekcja wpływu temperatury na wynik ważenia ** | | Dyskusja odbędzie się 15 grudnia 2009 roku o godz. 13:30 \\ al. Mickiewicza 30, pawilon B-1, sala 102 | | **PROMOTOR:** prof. dr hab. inż. Janusz Gajda – Akademia Górniczo-Hutnicza | | ** RECENZENCI:** prof. dr hab. inż. Remigiusz Rak – Politechnika Warszawska | | ** ** prof. dr hab. inż. Adam Kowalewski – Akademia Górniczo-Hutnicza | | Z rozprawą doktorską i opiniami recenzentów można się zapoznać \\ w Czytelni Biblioteki Głównej AGH, al. Mickiewicza 30 | \\ \\ ==== Streszczenie ==== ** Autokalibracja systemów ważących pojazdy samochodowe w ruchu oraz analiza i korekcja wpływu temperatury na wynik ważenia ** //mgr inż. Piotr Burnos// \\ **Promotor:** prof. dr hab. inż. Janusz Gajda – Akademia Górniczo-Hutnicza\\ **Dyscyplina:** Elektrotechnika W rozprawie doktorskiej autor opisał właściwości systemów ważących pojazdy samochodowe w ruchu WIM (Weigh In Motion - Ważenie w Ruchu), które współpracują z polimerowymi czujnikami nacisku. Zapotrzebowanie na tego typu systemy jest duże zarówno ze strony organów państwowych kontrolujących wagę pojazdów, jak również ośrodków badawczych zajmujących się pomiarami parametrów pojazdów w ruchu. Ze względu na to, że dotychczas nie rozwiązano problemu ograniczonej dokładności ważenia w systemach tego typu, autor szczególną uwagę zwrócił na niestacjonarność systemu jako przyczynę dużej niepewności pomiaru. Celem pracy było opisanie właściwości systemów WIM wyposażonych w polimerowe (piezoelektryczne) czujniki nacisku pod kątem ich niestacjonarności oraz opracowanie metod eliminacji wpływu niestacjonarności systemu na dokładność wyników ważenia. W pracy przedstawiono dwie nowe metody realizujące to założenie: autokalibrację systemów WIM oraz korekcję temperaturową wyników ważenia. ---- \\ ==== Autoreferat ==== **Pełna wersja autoreferatu** {{:2009:burnos:burnos_autoreferat.pdf|}}. \\ ==== Ważniejsze publikacje dokotoranta ==== Burnos, Piotr, i Janusz Gajda. „Autokalibracja Systemów Ważenia Pojazdów Samochodowych w Ruchu.” Materiały XV Sympozjum Modelowanie i Symulacja Systemów Pomiarowych. Krynica, 2005. 123-132. Burnos, Piotr. „Analiza niestacjonarności systemów WIM.” Materiały XVI Sympozjum Modelowanie i Symulacja Systemow Pomiarowych. Krynica: PAK 10bis/06, 2006. 72- 76. Burnos, Piotr, Janusz Gajda, Piotr Piwowar, Ryszard Sroka, Marek Stencel, i Tadeusz Żegleń."Measurements of Road Traffic Parameters Using Inductive Loops and Piezoelectric Sensors." Metrology and Measurement Systems, vol. XIV, number 2, 2007: 187-203. Burnos, Piotr. "Autokalibracja systemów WIM, a korekta temperaturowa wyników ważenia" Metrologia - narzędzie poznania i rozwoju, KONGRES METROLOGII. Kraków: Agencja Wydawnicza SIMP, 2007. Burnos, Piotr, Janusz Gajda, Piotr Piwowar, Ryszard Sroka, Marek Stencel, i Tadeusz Żegleń. "Wieloczujnikowy system ważenia pojazdów samochodowych w ruchu", Metrologia - narzędzie poznania i rozwoju, KONGRES METROLOGII. Kraków: Agencja Wydawnicza SIMP, 2007. Burnos, Piotr, Janusz Gajda, Piotr Piwowar, Ryszard Sroka, Marek Stencel, i Tadeusz Żegleń. „Accurate Weighing of moving Vehicles.” Metrology and Measurement Systems, vol. XIV, number 4, 2007: 507-516. Burnos, Piotr "Auto-Calibration and Temperature Correction of WIM Systems" Proceedings of the International Conference on Heavy Vehicles, 5th International Conference on Weigh-in-Motion of Heavy Vehicles. Paryż: Wiley, 2008. 300 -307. Burnos, Piotr "Czujniki Nacisku Stosowane w Systemach WIM" Kierunki działalności i współpraca naukowa Wydziału Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Elektroniki : materiały konferencji zorganizowanej z okazji Jubileuszu 90-lecia AGH : Kraków, 28–29 maja 2009 Burnos, Piotr, Janusz Gajda, Zbigniew Marszałek, Piotr Piwowar, Ryszard Sroka, Marek Stencel, i Tadeusz Żegleń „Rekonfigurowalny system pomiaru parametrów ruchu drogowego” Kierunki działalności i współpraca naukowa Wydziału Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Elektroniki : materiały konferencji zorganizowanej z okazji Jubileuszu 90-lecia AGH : Kraków, 28–29 maja 2009 ----